lördag 27 juli 2013

Sävsångare.

Sommaren har visat sig från sin bästa sida nu ett par dagar. Gassande solsken med en temperatur upp till +30 grader och idag nästan vindstilla. Ja, för en sådan som jag, som inte gillar mycket värme, kan man nog uttrycka det som att det är olidligt varmt, men inte skall man nu gnälla när vi nu fått någon dag riktig sommar. Kvällen har varit ljum och vindstilla, så jag gjorde en runda nerför ån, med kanadensaren. Inga fiskegrejor tog jag med, men kameran, vilken hör till standardutrustningen togs med. Härligt att bara glida sakta fram med el-snurran på lägsta effekt och solens speglande på det blanka vattnet. Alltså ingen fisketur, men visst fanns det en baktanke att få några bilder av sävsångaren, som har sitt revir i den täta och höga rörvassen, som växer på ställen utmed ån. Jag hade turen med mig och några stycken ställde upp för fotografering, men inte alldeles lätt att få in de snabba och rörliga fåglarna i fokus i den tätbevuxna vassen, men några bilder lyckades jag ändå få av de livliga fåglarna.





DSC_4650
DSC_4654




DSC_4666
DSC_4669

Inga kommentarer: