torsdag 6 juni 2013

Belöning.

 

DSC_4234

Det känns bra att få se resultat av att viltvården som man hjälpt till med, ger resultat. Idag när jag vandrade på ägovägen ner mot ån, hörde jag på avstånd kniphonans ihärdiga lockande och jag förstod att nu är det dags för ungarna att lämna holken, som finns på andra sidan ån och jag tänjde på stegen för att hinna se när ungarna hoppade ur holken, ner till en för dem främmande värld. Men tyvärr hann jag inte riktigt, utan blev kanske en halv minut för sent, ty hela familjen simmade redan i vattnet. Men roligt att se att häckningen lyckats, åtminstone i den holken.

DSC_4228

DSC_4229

DSC_4250En eftersläntare som nästan tappade bort sig, men återfann nog det övriga gänget.

Jag laddade också upp en videosnutt på YouTube av familjen, filmad med 500 mm brännvidd, på frihand, därför mycket rörlig bild! http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=CcCKlU5aHWg

1 kommentar:

Anonym sa...

Fina bilder,mera sådant.

mvh Tore