söndag 28 april 2013

Morgonvandring i naturen.

 

Jag gjorde en lugn och avkopplande vandring i vår vackra och avkopplande natur, idag på morgonen. Naturligtvis besöktes ån och miljön utmed stranden ner till Silasängarna. Inget riktigt sjöfågelliv ännu, vad det beror på vet jag inte. Kanske är dom sena i flyttningen, eller kanske har bestånden minskat rejält. Hoppas det beror på det första alternativet.

Jag genade över skogen till “Myrparken” där jag inmundigade det medhavda kaffet med fika, på en naturskön (åtminstone nu på våren) plats på sjöstranden. Smakade bra i solskenet med lite vila och stärkande dryck i lugn och fridfull miljö.

Jag drog hemåt längs vandringsleden förbi “Baragobbis grävä” som inte är sig lik mera, efter kalhuggningen av den gamla granskogen. Drack det resterande kaffet vid Kvärnlindo och husvagnen.

P4280079“Myrparken”, tack Flakabackarä för gästfriheten! DSC_2571        Knipa vid Silasängarna.
DSC_2581        Spillkråka vid “Baragobbis grävä” DSC_2598        Järpe vid Bynisbackskoji.
DSC_2587        Sädesärla. DSC_2602        Trast vid Torppi


Vädret idag:   Soligt, svag vind, ca. +10 grader.

1 kommentar:

Tore Fagernäs sa...

Fin kombination av bilder.