tisdag 5 juni 2012

Älg och Regnbågar.

 

P6040001

Jag gjorde en liten- kort fisketur till vår lilla forellsjö, i hopp om att fånga ett par blänkande regnbågar. Jag betade klart ett par spön och satte mig ner för att hålla ett öga på doningarna ifall några firrar verkade intresserade av de utlagda godsakerna. Medan jag spanade ut över sjön, lade jag märke till en älg, dock på mycket långt avstånd, som rörde sig på sjöstranden. Utan att tveka plumsade den ner i vattnet och tog sig en rejäl simtur. Den simmade över sjön till andra sidan, en sträcka på kanske 200- 300 meter. Men den var en god simmare och kom galant över till andra sidan. Jag hade endast den lilla kameran med i fickan, så det blev inga bra bilder, men jag infogar ändå ett par kraftigt beskurna bilder.

P6040003


Också dagskvoten på forellerna fylldes så fiskegrejorna samlades ihop och jag åkte nöjd hemåt med en trevlig upplevelse, sparad i arkivet.

(Tusan bövlar, klockan är ju över midnatt redan, men detta hände på måndags kvällen.)


Vädret idag: Växlande molnighet, måttlig vind, 15-20 grader.

1 kommentar:

Lindsjö taxar sa...

Häftiga bilder!! Inte ofta man ser.