fredag 23 mars 2012

Stjärtmes.

Jag satt och slöade i husvagnen vid Kvärnlindo idag och råkade titta ut genom fönstret och såg en stjärtmes som antagligen sökte något ätbart uppe i träden. Stjärtmesen ser man ju inte så ofta, här i mitt revir åtminstone. Jag hade ingen kamera till hands, bara den lilla låg i fickan och det var ju inte lönt att få någon acceptabel bild med den. Den andra kameran, med telezoomen låg i boxen på åbäket, som stod en bit därifrån. Det blev att snabbt ta sig till åbäket och hämta kameran och hoppas att mesen hålls i närheten. En endaste bild hann jag knäppa innan mesen var borta. Ingen “pangbild” men ändå rätt hyfsad, tycker jag själv.

P3237378


Också den lilla vackra sorken, gjorde några blixtsnabba utflykter ur sin håla under snön, för att eventuellt hitta något frö som fåglarna ratat.

P3237379

Inga kommentarer: