torsdag 22 september 2011

Yxskaft och regnbågar.

 

Yxskaft.

Jag gjorde en liten test idag och kollade om snickarglädjen finns kvar nånstans i bakhuvudet. Inte blev det några moraklockor eller väggklockor, inte heller några andra klockor. Nej… det blev bara ett yxskaft, som jag nog så nödvändigt behöver, för med en yxa utan skaft får man inget uträttat. Nog verkar lite av den rostande talangen ännu finnas kvar, ty jag kände mig ganska nöjd med resultatet.


Från yxskaft till mera iögonfallande naturfenomen. Ikväll ståtade nämligen en sällan skådad, vacker och färglysande regnbåge, på himlavalvet. Jag kan inte påminna mig om att jag tidigare sett en så praktfull och färggrann regnbåge. Som tur var hade jag kameran nära tillhands, för fenomenet varade endast en kort stund.Praktfull regnbåge.

Praktfull regnbåge.

Praktfull regnbåge.

Inga kommentarer: