onsdag 5 maj 2010

Härligt.


Härligt, härligt.......så förfärligt härligt! Idag tog jag mod till mig och paddlade nerför ån, ner till Sjoändviken och sedan till Riispetoviken. Forceringen under bron vid Grynno förlöpte utan några större mankemang. Jag satte mig ner på kanadensarens botten och lät strömmen ta mig under bron och inga bulor i skallen fick jag. Runt de båda vikarna, på flottmossarna (gungflyn) fanns det en ganska rik variation av fågelarter, både sjöfåglar och en hel del vadare. Änder, knipor, svanar och en hel del snäppor (som inte min kunskap klarar av att artbestämma). Rördrommens blåsande i "kossoflaskan", kunde t.o.m. mina dåliga öron uppfatta, men att lokalisera den gick jag nog bet på, så den blev osedd och ofotograferad. Också den bruna kärrhöken gjorde några rundor runt området, men den kom aldrig på riktigt fotograferingsavstånd, så det blev endast några riktigt dåliga bilder på den. En riktigt mysig liten tripp med kanadensaren, när också Pekka Pouta bidrog med solsken och relativt lungt väder, gjorde också sitt till att humöret var på topp.







Inga kommentarer: