måndag 15 februari 2010

En ny solskensdag.


Gårdagens väder upprepade sig idag, klart och soligt men kallt på förmiddagen. Mitt på dagen hade solen börjat värma upp luften och jag letade fram ryggsäcken och gjorde mig klar för "rundan". Med en tom ryggsäck traskade jag iväg till skogen och fåglarna. Varför en tom ryggsäck.... jo, saken var den att på ränseln är en liten stol fastgjord. Den kommer bra till användning när man väntar på att någon fågel skall ställa upp som fotomodell.

Men det börjar vara svårt att hitta några nya fotoobjekt här i närmiljön. Det blev dom vanliga arterna idag igen, men domherrarna ställde kanske nog villigare upp som modeller, än dom gjort tidigare. Också den hungriga ekorren kom och glufsade i sig solrosfröna.

Satt nog nästan ett par timmar i solskenet, på min ryggsäcksstol och njöt av det fina vädret. Därefter drog jag mig till husvagnen och satte på värmen och kokade en kopp kaffe åt mig. Efter kaffesupandet lade jag mig på soffan och slumrade till ett par timmar i värmen i vagnen.


Inga kommentarer: